czwartek, 24 marca 2016

Idealna kremówka


Długo, bardzo długo szukałam idealnego kremu na papieskie kremówki. 
Metodą prób i błędów w końcu znalazłam taki, za którym szaleją wszyscy!
Krem jest bardzo lekki, rozpływa się w ustach i co najważniejsze teraz moje kremówki to prawdziwe kremówki. 
Myślę, że krem idealnie będzie pasował też do innych ciast.

Być może przepis przyda się jeszcze komuś na świąteczne wypieki. 

Kremówka przepis:

2 op. gotowego ciasta francuskiego
500ml mleka
250ml śmietanki 30%
130g cukru kryształu
1 op. cukru waniliowego lub ziarenka z jednej laski wanilii
3łyżki mąki ziemniaczanej
1łyżka mąki pszennej
6 żółtek (można użyć mniej)
100g masła
kieliszek spirytusu


Odlać z mleka około pół szklanki, resztę zagotować z cukrem kryształem. Do gotującego się mleka wlać śmietankę i cukier waniliowy bądź wanilię i ponownie zagotować. W między czasie do pozostawionego mleka dodać mąki i żółtka i dokładnie roztrzepać. Zagotowane mleko ze śmietanką zdjąć z ognia i dopiero wtedy dolać naszą miksturę, Gotować na wolnym ogniu do powstania pęcherzy, cały czas mieszając. Pozostawić do wystygnięcia.
Ciasto rozwinąć na blasze, najlepiej na tej dużej bezpośrednio z piekarnika i piec 8-10 minut w temperaturze 200-220. Drugi blat, który będzie wierzchem naszej kremówki warto przed upieczeniem podzielić na porcje i ponabijać widelcem.
Masło utrzeć na puszystą masę i stopniowo dodawać zimny budyń. Na końcu dodać kieliszek spirytusu. Przełożyć w sekwencji ciasto krem ciasto. Posypać cukrem pudrem i wstawić do lodówki.


Smacznego!

Uwaga!
  • jeżeli nie ściągniesz mleka przed wlaniem mikstury z ognia najprawdopodobniej się zważy
  • budyń najlepiej ugotować dzień wcześniej i przykryć folią bezpośrednio wierzch, żeby uniknąć skorupki, którą trzeba wyrzucić
  • ciasto wyciąg wcześniej z lodówki, będzie bardziej plastyczne
  • pamiętaj! Ciasto francuskie się kurczy podczas pieczenia
Spirytus oraz laska wanilii dodane są do przepisu oryginalnego oraz zmieniłam zawartość cukru ze 150 do 130 gram bo krem byłby niemiłosiernie słodki. :) Troszkę alkoholu przełamie smak kremu, a wanilia nada pięknego aromatu i wzbogaci smak.

Jeżeli chcesz, aby Twój krem był bardziej zbity użyj więcej mąki.
Mam nadzieję, że pomogłam :)

Całuję K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz